Historia mojej wagi

niedziela, 17 lutego 2013

Batoniki muesli

Jakiś czas temu kupiłam sobie do poczytania czasopismo Vita. 



W tym magazynie poza ciekawymi artykułami o zdrowiu znalazłam bardzo fajny przepis na batoniki muesli.
Wiadomo czasami chce się czegoś słodkiego. Takie batoniki są wspaniałą alternatywą dla tuczących, niezdrowych batonów jakie kupuje się w sklepach. Zamiast kupić słodkość w sklepie, można w krótkim czasie, w bardzo łatwy sposób, przygotować coś fajnego, zdrowego w domu. Robiąc coś samodzielnie wiemy z jakich składników dany produkt się składa.
Te batoniki to samo zdrowie. Ich skład jest w 100% naturalny. Słodkości zawierają płatki owsiane, otręby owsiane, zarodki pszenne, orzechy laskowe, orzechy włoskie, śliwki suszone, płatki migdałów, rodzynki trochę cukru, masła i przepyszny miodek.

Dzięki dużej zawartości otrąb oraz płatków owsianych oraz śliwek batoniki są bogate w błonnik.

Naprawdę warto taki batonik zastąpić tym kupionym w sklepie. 

Jak zwykle trochę zmodyfikowałam gotowy przepis. Dodałam suszone śliwki, zarodki pszenne i trochę płatków kukurydzianych. Zmniejszyłam porcje cukru, przez co batoniki są zdrowsze.

Oto oryginalny przepis z gazety:


 Moje pyszności-słodkości:



 

1 komentarz:

  1. Ciągle tu zaglądam i patrzę na batoniki... Podoba mi się ten przepis. Zastanawiam się, czy można w nim całkowicie zrezygnować z cukru. Chyba niedługo sprawie sobie takie batoniki.

    OdpowiedzUsuń